Rindu.

Rindu. 
Assalamualaikum, hari ni kita citer pasal rindu, manusia mempunyai pelbagai emosi... rindu, marah,sedih, muram,badmood.... apa lg yer.... *tu je dapat pk sekrang* Rindu, perasaan yg lgsung tak dpt kita tidak kan... selalu sangat rasa... kdg sampai satu tahap rasa rindu tu boleh menitik kan air mata sampai terbawak dalam mimpi.... ye aku salah seorang yang terlalu kerap rasa kan perasaan Rindu, Terlalu rindu buat kan aku rasa terlalu *sakit* ,ye *sakit* sakit untuk menanggung rindu... kadang terpikir, rasa rindu ini adakah sama dengan rasa rindu dia pada aku. 
Dulu sebulan selepas arwah opah meninggal, sedar tak sedar ak mimpi kan arwah sampai aku menangis teresak esak, bangun pagi dengan keadaan yang terlalu sunyi dan sedih... tak tau kenapa, ye aku cucu sulung, cucu perempuan yang terlalu manja zaman kecil nya dengan family sebelah Abah, mungkin arwah opah dan arwah atok tak ada anak perempuan, dan akhirnya dapat pulak cucu sulung perempuan, masa tu aku ibarat kan macam princess nak apa saja dapat...... ☺... mungkin sebab itu perasaan rindu terlalu berat aku rasa, selepas opah pergi menghadap Ilahi... 
Cerita kedua , rasa rindu yang buat aku menangis lagi dalam mimpi, apabila aku terlalu rindu kan kawan baik aku, Shafiera. nak kata kawan baik, tak dela rapat sangat, tapi tak tau la kenapa aku jadi selesa dengan dia, even aku pun tak tau apa yang dia anggap aku dlam life dia.... hope we are in same feeling... love u beb... 
Dan rasa rindu sampai sekarang masih terasa, rasa rindu pada Angah, perasaan rindu yang tak dapat nak ucapkan dengan perkataan.... 
Dan rasa rindu sampai syurga, rasa rindu pada Mu Muhammad s.a.w.... 
Dan saat ini rasa rindu aku pada kau Muzammil.... 

Pernah dengar.... apa kata ustaz Don apabila saat kita rindu kan seseorang. 

Pernahkan? 

Ini lah aku lakukan bila aku rindu kan sesorang, dan aku juga berharap rasa rindu ini sampai pada mereka.... amin... semoga kita jumpa di Syurga........ 

Rindu................ 
Jumpa lagi... 

Comments